Reklamation
Vi gör vårt bästa för att försäkra att alla våra produkter uppfyller våra kunders förväntningar. Ibland går allt dock inte som planerat, och vi strävar till att lösa dessa situationer så fort som möjligt. Alla våra produkter har en garanti på minst 1 år..
Så här gör du en reklamation:
1. Fyll i reklamationsblanketten nedan.
Fyll i alla obligatoriska fält i blanketten och beskriv vad felet är med din vara så noggrant som möjligt. Vi rekommenderar starkt att du bifogar bilder eller en video av felet ifall möjligt, eftersom detta kan snabba på behandlingen av ditt ärende. Efter att vi mottagit din reklamation strävar efter att hantera ärendet så snabbt som möjligt.
2. Vi meddelar om vårt beslut
När behandlingen är klar kommer vi att kontakta dig via mejl. Om din reklamation accepteras har Hobbyhallen.se rätten att reparera produkten, byta ut den till en ny eller komma överens om en möjlig prisminskning. Ifall inget av dessa alternativ är möjligt, återbetalar vi priset av den skadade varan till dig.
Observera att vår garanti endast täcker defekter i material eller utförande av produkten, och inte defekter som orsakas av normalt slitage. Reklamationen bör göras omedelbart efter att felet inträffat.
Leveransskada
Om din produkt blir skadad under transporten, följ dessa steg:
1. Om du upptäcker skador på paketet, kontakta genast transportföretaget. Kontakta sedan vårt kundserviceteam.
2. Om skadan upptäcktes först när du öppnade paketet, ta ett foto av skadan och paketet. Kontakta vårt kundtjänst och bifoga bilderna i meddelandet. Släng inte bort inte förpackningsmaterialet.